وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه ارشد : طراحی مجتمع تجاری_تفریحی در شهرستان ساری

 
تاریخ: 05-11-99
نویسنده: نویسنده محمدی

1-علت انتخاب موضوع

 

یكی از امور مهم روزمره در زندگی خانواده ها در سراسر جهان خرید پایاپای یا نقدی كالا وخدمات بوده و هست. روش های خرید و عادات مربوط به آن مختلف و گاهی متضاد می باشد، بسته به اینكه خریدار چه كسی و یا محل خرید كجاست . خواسته اصلی در تمام مجتمعهای تجاری ایجاد محیطی خوشایند برای خرید كالا ودریافت خدمات و نیز برآورد یک نیاز اجتماعی است .انسان در جستجوی ارتباط دیگران است . در بازارهای ابتدایی كه برای رسیدن به آن مردم غالباً برای عرضه كالاهای خود از مناطق دور افتاده كیلومترها راه می پیمودند ، شاید جنبه اجتماعی مهمترین قسمت از تجربه شخص در بازار می بود . در اینجا بازار بصورت جشنواره ای درآمده ونقش مركز تجمع و تفریح آخر

پایان نامه

 هفته را بازی می كرد . این جنبه اجتماعی و مهم بازار تدریجاً براثر تبدیل روش های روستائی به پیچیدگی و تجربه مختص زندگی شهری نقش خود را از دست داد. در شهرهای بزرگ ، مراكز تجاری در مناطق مركزی كار بوجود آمد.اینها در نزدیكی تأسیسات اداری و فراغت قرار گرفته ، دینامیک روش های زندگی شهری را تشكیل می دادند

 

2- بیان مسئله

 

بازار و یا مركز خرید، به مفهوم كلی كلمه، به معنای محل سرپوشیده و یا غیر است كه تجمع تعدادی فروشگاه چه از یک صنف و چه از اصناف مختلف را در بر گرفته و به عنوان كانون داد و ستد، فعالیت می‌كند. از نظر اقتصادی، واژة «بازار» به حوزه‌هایی اطلاق می‌گردد كه ارتباط مستقیم میان عرضه و تقاضا را برقرار نماید. به صورتی كه پس از انجام بررسی‌هایی كه برای تعادل قیمت لازم است، در آن نرخ ثابتی برای هر كالا به وجود آید.

 

تعریف بازار از زبان پروفسور «هاردی» بدین گونه است:

 

«بازار عبارت است از محل یا مكانی كه در آنجا عرضه و تقاضا، به منظور تعیین قمیت واحد، تلاقی كنند. بازار محل جغرافیائی است كه عده‌ای از افراد را كه داد و ستد آن‌ ها منجر به ایجاد عرضه و تقاضا و قیمت واحد می‌شود در خود جمع می کند.»

 

در حال حاضر در کشور ما ،کمبود مراکز تجاری که تامین کننده  نیازهای افراد باشداحساس میگردد. در راستای ایجاد چنین بستری ،طرح این پروژه بادر نظر گرفتن معماری خاص با توجه به غنای معماری ایرانی از یک طرف و استفاده از معماری مبتنی بر تکنولوژی جهانی از سوی دیگر شکل گرفته است.

 

استفاده از اصول معماری و شهرسازی جهت احداث چنین مرکزی می تواند باعث ایجاد یکپارچگی با محیط اطراف خود به عنوان عنصری فعال در چرخة بازرگانی و تجاری کشور باشد.

 

(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)


فرم در حال بارگذاری ...

« دانلود پایان نامه:بررسی عوامل موثر بر شکل گیری هویت اجتماعی دانش آموزان متوسطهدانلود پایان نامه : شناخت بافت های قدیمی ایران با هدف بهسازی و باز زنده سازی آنها ( مطالعه موردی : بافت شهرستان سبزوار ) »
 
مداحی های محرم