وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" مقالات و پایان نامه ها | ۲-۳۱ مرکز خرید هایپر استار – 1 "

 
تاریخ: 19-09-01
نویسنده: نویسنده محمدی

 

مشتریان

 

محیط عمومی شهر

 

محل اختصاصی فروشگاه

 

۱- موقعیت فروشگاه و مشتری

 

بزرگترین عامل تعیین کننده در موقعیت ایده آل یک مرکز خرید و فروشگاه هدف بازار ان است.به طور مثال اگر هدف بارز آسایش و رفاه مشتری باشد ، در انتخاب محل مرکز خرید باید توجه ویژه ای به آن شود.

 

در واقع آنچه آسایش مشتری محسوب می شود، بستگی به نیاز و توقع مشتری از فروشگاه دارد واین آسایش از دیدگاه مشتریان متفاوت است که با تحقیق روی خواسته های مشتریان می توان به یک نیاز سنجی واقعی رسید و سپس با تحلیل شاخص های مورد نظر به یک جمع بندی واقعی برای احداث مرکز خرید رسید. به طور مثال عوامل ( کیفیت ، خدمات ، سرویس های رفاهی ، پارکینگ و…)می‌تواند تأمین کننده خواسته های مشتری باشد.

 

۲- ‌موقعیت مرکز خرید و محیط شهری

 

عوامل تعیین کننده محیط عمومی شهر در جهت تصمیم گیری موقعیت مرکز خرید عبارتند از

 

الف)تجزیه و تحلیل ناحیه پوششی

 

ب) تعیین پتانسیل فروش در سطوح مختلف

 

ج)انتخاب محل مرکز خرید متناسب با اهداف بازار

 

الف)تجزیه و تحلیل ناحیه پوششی:

 

تجزیه و تحلیل ناحیه پوششی با مسائل جغرافیایی بسیاری در ارتباط است . عوامل مؤثر و اساسی بر اندازه و شکل ناحیه تحت پوشش عبارتند از :

 

  1. جاذبه های تجاری مرکز خرید که شامل :

 

    • اشکال فروش گاه های بزرگ

 

    • تنوع و جداسازی کالاهای پیشنهادی

 

    • نحوه تحویل کالا و سایر خدمات خرده فروشی

 

    • اعتبار و شهرت خرده فروشی های بزرگ و عمده

 

    • تسهیلات بانکی

 

  • تسهیلات پارک اتومبیل

– محدودیت های ترافیکی

 

۲)جذابیت های اجتماعی و تفریحی

 

۳)توزیع و پراکندگی جمعیت

 

۴)میزان رشد و تراکم جمعیت

 

۵)الگو مصرف منطقه و شهر

 

۶)بعد مسافت برای دسترسی به مرکز خرید

 

۷)خطوط حمل و نقل (جاده ،سیستم ریلی ، اتوبوس و …)

 

۸)میزان دسترسی به وسایل ارتباط جمعی (روزنامه ، کتاب ، مجلات ، رادیو ، تلویزیون..)

 

۹)میزان استفاده از وسایل نقلیه شخصی

 

۱۰)سایر مراکز خرید رقیب در نزدیکی بازار هدف

 

۳)شرایط اختصاصی محل فروشگاه :

 

شرایط اختصاصی محل فروشگاه که شامل

 

۱)متناسب بودن محل فروشگاه و مرکز خرید با هدف از تأسیس آن

 

۲)تناسب اجاره بها و یا قیمت خرید زمین که در این صورت هزینه های سنگینی به مجموعه تحمیل نمی شود.

 

۳)هماهنگی و تناسب محل از لحاظ سمت ، جهت و اندازه محل مرکز خرید که می‌تواند به تقویت و یا تضعیف فروش منجر شود.(همان منبع)

 

۳۱-۲مصرف کنندگان و عوامل مؤثر بر جذابیت مراکز خرید

 

مراکز خرید از جمله اماکن عمومی با مسئولیت های مشخصی هستند که مصرف کنندگان و مشتری ها وقت زیادی را در آن صرف می‌کنند. ‌بنابرین‏ مراکز خرید نیازمند آشنایی کامل با احتیاجات مصرف کنندگان هستند و این بدین معنا است که باید در مکان خوبی از مناظرذیل تأسیس شوند :

 

۱- عرضه (سری محصولات و خدمات و سرگرمی ها)

 

۲- علایق و سلائق مصرف کنندگان

 

۳- دسترسی خوب و راحت برای مشتری از نظر امنیت و پاکیزگی

 

مراکز خرید در فراهم کردن خدمات به مشتری ها باید کوشا باشند که شامل امکانات خوب ، پارکینگ ،توالت ، صندوق و اطلاعات ، وجود امکانات و برنامه هایی جهت گذراندن اوقات فراقت مشتریان ، امکان دریافت نظرات ، سوالات ،پیشنهادات و انتقادات باشد. (CSR Annual Report CORIO, 2008)

 

 

بخش سوم :

 

هایپراستار

 

در این قسمت ابتدا به معرفی مرکز خرید هایپراستار می پردازیم و سپس ‌در مورد اقدامات مراکز خرید و فروشگاه های زنجیره در زمینه مسئولیت اجتماعی اشان می پردازیم .

 

۲-۳۱ مرکز خرید هایپر استار

 

کارفور اس‌آ (به فرانسوی: Carrefour SA) یک مجموعه از ابربازار زنجیره‌ای فرانسوی است. مقر این شرکت در لووالوا- پره فرانسه است و بزرگ‌ترین ابربازارهای زنجیره‌ای از لحاظ تعداد، دومین از لحاظ درآمد، و سومین از لحاظ سوددهی بعد از وال- مارت و تسکو است. کارفور در فرانسوی به معنی «چهارراه» است.

 

در سال ۱۳۸۸ کارفور و ماجد الفطیم امارات با نسبت مشارکت ۲۵% و ۷۵% اقدام به افتتاح اولین ابربازار (هایپرمارکت) در ایران بنام هایپراستار در بلوار فردوس در غرب تهران با سرمایه‌گذاری اولیه ۶۰ میلیون دلار کردند.همچنین دومین شعبه این ابربازار در شهر شیراز و در محل مجتمع بزرگ تجاری – تفریحی خلیج فارس در حال راه اندازی می‌باشد.

 

گروه ماجد الفطیم در سال ۱۹۹۲ توسط ماجد الفطیم تأسيس گردید و شرکت با ترکیبی از خرید و تفریح، مفهوم جدیدی را در خرده‌فروشی ایجاد کرد زیرا مجموعه این مطلب را درک نموده است که مشتریان به چیزی بیش از خرید نیازمندند.

 

سیاست کلی هایپراستار ارائه محصولات متنوع، با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب در ایران می‌باشد. در این فروشگاه‌ها مشتریان علاوه بر برخوداری از قیمت مناسب، دامنه انتخاب متنوعی خواهند داشت.

 

از اصول کلی گروه ماجد الفطیم می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

تخفیف ، مجموعه‌ای وسیع ، خدمات ، کنترل بهداشت ، پارکینگ رایگان

 

ارزش های هایپر استار

 

ارزش‌های شرکت هایپراستار عبارتند از شنیدن، یادگیری و رهبری:

 

    • شنیدن ، ‌به این معنی که چیزی که برای مشتری مهم است برای کسب و کار هایپراستار هم مهم است.

 

    • یادگرفتن ، چون با یادگیری رشد ایجاد می شود.

 

  • مدیریت ، چون با مدیریت و برنامه ریزی موفقیت فردا ساخته می شود.

تعهد عمیق هایپر استار به جامعه به عنوان یک بازیگر اقتصادی، مسئولیت پذیر و یک شهروند سازمانی است.

 

ازدیگر ارزش‌های هایپراستار می توان به آزادی، مسئولیت پذیری،سهیم کردن،احترام ،صداقت، همبستگی و پیشرفت.

 

مأموریت اصلی هایپر استار برآوردن انتظارات مشتریان است تا با ارائه خدمت به گروه‌های زیر، در زمینه خرده ‌فروشی مدرن ، الگو شود؛

 

به مشتریان: تجربه خرید رضایت‌بخش با ارائه بهترین قیمت و بهترین کالا در هر فروشگاه.

 

به کارکنان: ایجاد شغل‌های متنوع و متناسب با دانش و کارایی افراد، امکان رشد و ارتقا در محیطی سرشار از اعتماد و ارائه پاداش‌های انگیزشی.

 

به تأمین کنندگان: امکان بهره‌برداری از بازارهای مختلف، و همکاری در جهت بهبود محصولات از طریق روابط سودمند دوطرفه بلندمدت.

 

به جوامع ملی و محلی : تعهد عمیق به جامعه به عنوان یک بازیگر اقتصادی مسئولیت‌پذیر و یک شهروند فعال.

 

دلایلی که بر تصمیم‌گیری تاثیرگذار هستند:

 

کیفیت بالا، محصولات متنوع و قیمت ارزان

 

۱) امکان خرید طیف وسیعی از محصولات غذایی و غیر غذایی با برندهای متنوع تنها در زیر یک سقف

 

۲) امکان خرید محصولات با کمترین قیمت نسبت به بازار به خصوص در بخش خوراکی


فرم در حال بارگذاری ...

« " پایان نامه -تحقیق-مقاله | قسمت 26 – 4 "" پایان نامه آماده کارشناسی ارشد | مبحث سوم : استعلامات حقوقی مربوط به شهرداری و شورای شهر – 7 " »